Certificatele de naștere sau deces, în format digital

Cetățenii din judeţul Ilfov au posibilitatea de a obține certificate de naștere și deces în format digital, precum și fizic, la cerere, conform informațiilor furnizate de Ministerul Afacerilor Interne. Procedura de înregistrare a evenimentelor de viață, precum nașterea și decesul, efectuată de ofițerul de stare civilă, se va desfășura acum în format digital.
Conform unui comunicat transmis de Agerpres, implementarea Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – SIIEASC a fost demarată în luna aprilie la nivelul tuturor unităților administrative-teritoriale din județul Ilfov. De asemenea, înregistrarea în format digital a deceselor și nașterilor a fost realizată cu succes. Acest proiect a fost cofinanțat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Competitivitate 2014 – 2020, iar punerea în funcțiune a sistemului informatic la nivel național va fi realizată în mod etapizat și se estimează că va fi finalizată în acest an, pe 24 septembrie, conform precizărilor Ministerului de Interne.
Până în acest moment, cetățenii din municipiile Cluj-Napoca, Constanța, Slobozia, Iași, Deva, Sibiu, Timișoara și din județul Ilfov au posibilitatea de a obține certificate de naștere și deces în format digital, precum și fizic, la cerere, conform informațiilor furnizate de Ministerul Afacerilor Interne. De asemenea, Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor, cu sprijinul Direcțiilor Județene de Evidență a Persoanelor din județele Cluj, Constanța, Hunedoara, Ialomița, Iași, Sibiu și Timiș, împreună cu direcțiile locale de evidență a persoanelor implicate, au pus în funcțiune sistemul în cele șapte municipii reședință de județ.
Valoarea totală a proiectului a fost de aproximativ 185.000.000 lei cu TVA, din care aproape 156.000.000 lei reprezintă finanțare nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operațional Competitivitate (POC).